שעוני ספורט, לא רק לאצנים שביננו

שעוני ספורט הם שעונים פונקציונאליים, בעלי מראה “שטח” ספורטיבי ומדליק. לשעונים כאלה  מאפיינים שונים המשרתים אצנים, רוכבי אופניים, שחיינים וצוללים, כמו גם את מי שרוצים את הלוק הספורטיבי של גברים ש”חיים את השטח”. מה יש בשעוני ספורט ולמה הם כזה סמל סטאטוס? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

שעון ספורט – לגברים אמיתיים!

שעוני ספורט לא רק מכילים בתוכם עוד פונקציות (עליהם נרחיב בהמשך), הם גם נראים אחרת. שעוני ספורט הם בדרך כלל קלי משקל, צבעוניים יותר, משלבים סיליקון ברצועה ו/או במסגרת, ועוד. בניגוד לשעוני גברים או נשים “קלאסיים” יותר, שעוני ספורט נראים קלילים, הם בדרך כלל בעלי תצוגה גדולה וברורה (התצוגה דיגיטאלית במרבית המקרים), הספרות נראות היטב גם בתנאי תאורה מאתגרים, למשל בשעות הלילה. שעון ספורט משווה למראה הכללי “אווירת שטח”, ספורטיביות אותנטית ומחוספסת…

ומה הוא יודע לעשות?

שעוני ספורט מביאים איתם אוסף של תכונות פונקציונאליות נוספות שהן לעיתים שימושיות מאוד עבור מי מבינינו העוסקים בפעילויות ספורטיביות. הנה כמה מהתכונות המעניינות והשימושיות במיוחד שנמצא בשעוני ספורט:
  • מאפייני תצוגה: פרט לתצוגת השעה, שעוני ספורט עשויים להציג תאריכון, שעון עולמי, וגם נתונים בנוגע לפעילות שלכם – זמני הפעילות, מרחק שעברתם, הדופק שלכם, שעוני עצר ושעוני אינטרוולים, ועוד. חשוב שהמסך עצמו יהיה איכותי, כזה שהוא יחסית עמיד בפני נפילות (למשל עשוי זכוכית מינראלית), ושיספק ראות טובה גם בתנאי תאורה קשים ובחשיכה, כולל תאורת מסך או תצוגה זרחנית.
  • פונקציות ספורטיביות במיוחד: שעון עצר, שעון אינטרוולים (שיודע לחזור על ספירת זמן מסוימת שנקבעה מראש מספר פעמים), מד תאוצה, מד דופק, ספירת צעדים / קלוריות.
  • פונקציות ניווט: חלק משעוני הספורט מצודים במצפן ויש שמוטמעת בהם אפילו תוכנת ניווט לוויינית (GPS). יש שעוני ספורט שיודעים לחשב את המרחק שכבר עברת ואת הדרך שעוד נשארה לעבור במסלול שהוזן. יש שעונים שיודעים “להפוך את המסלול” ולכוון אותך בחזרה לרכב עם תום האימון.
  • זכרונות: שעוני ספורט מסוימים יכולים לזכור מסלולים, תוצאות זמנים, מערכי אימונים, ועוד. בדרך כלל עד 5,000 זיכרונות.
  • פינוקים: ישנם שעוני ספורט שמסייעים לשמור על דיאטה מותאמת לאימונים ויודעים להתריע מדי פעם ולהזכיר לשתות מים, לעשות הפסקה לארוחה קלה, ועוד.
  • סנכרון: שעוני ספורט מסוימים יכולים להיסתנכרן עם המחשב הביתי באמצעות תוכנה מותאמת ויציאת USB. מרבית שעוני הספורט עמידים במים, לפחות ל – 50 מטרים.
חשוב מאוד לציין ששעוני ספורט בהחלט אינם לגברים בלבד! יש שפע של שעונים ספורטיביים, איכותיים ומדליקים גם לנשים.

שעוני ספורט ליום יום

שעוני ספורט הם פונקציונאליים מאוד, רבים מהמשתמשים בפונקציות הספורט שלהם “מתאהבים” בשעונים ומשתמשים בהם ליום יום, למשרד ולעבודה גם בימים פחות ספורטיביים. המראה המרשים, הפונקציונאליות המדליקה (למשל, למה שלא נעלה למשרד ברגל במקום במעלית, ואם כבר מצוידים בשעון ספורט, נמדוד כמה קלוריות שרפנו בדרך?), והשימוש הכיפי בהם, הופכים אותם פעמים רבות לבחירה גם של מי שאירועי ספורט מהווים רק חלק קטן ואקראי בחייהם.