מה חשוב לבדוק לפני רכישת שעון דופק

ידוע לכולם שהספורט יפה לבריאות. עוד עובדה ידועה היא שכדי שהאימון יהיה איכותי באופן מיוחד צריך לבצע אותו בצורה נכונה. שעון דופק, שנחשב כיום אביזר חובה לעוסקים בספורט באופן חובבני או מקצועני, מספק כמה וכמה נתונים שיכולים לספק מידע רב ערך. יש לציין שבמרבית הדגמים המובילים כיום ישנם פונקציות שהן הרבה מעבר למדידת דופק הלב.

כדי לדעת שמדובר על שעון טוב ומתאים, העובדה ששעוני דופק מספקים מידע ומשוב מיידי על קצב פעימות הלב היא הכרחית אך לא מספקת. בשורות הבאות נראה אילו מאפיינים של השעון חשוב לבדוק לפני הרכישה, כדי שמדובר יהיה על שעון דופק מתאים במדויק. בין היתר חשוב לשים לב למאפיינים כגון

  • עמידות ונוחות.
  • תצוגה ותפעול.
  • מראה כללי ופונקציות נוספות.

חוזק ונוחות

כאשר רוכשים שעון דופק הרי שמיעדים את השימוש בו למצבים שונים של פעילות גופנית. יש כאלה שעונדים אותו בשעת ריצה בחוף הים, אחרים עונדים אותו בריצה על גבי כביש, יש שעונדים אותו באימון מקצועי, בזמן רכיבה על אופניים או בזמן של פעילות אירובית, ספינינג ועוד.

מכיוון שכך, חשוב מאוד לבדוק לפני הרכישה שמדובר על שעון שהוא גם חזק וגם נוח. אין דבר מעצבן יותר מהרגשה לא נוחה בזמן האימון. אין דבר מציק יותר מאשר אביזר שנועד לסייע אך לא מרגיש מותאם. לכן, חשוב לענוד את השעון ולראות איך הוא מרגיש מבחינת משקל ותחושה כללית. לא פחות חשוב, עם זאת, זה לבדוק שהוא גם חזק ועמיד. אין טעם ברכישת שעון עדין, שיינזק עם כל חבטה קלה.

תצוגה ותפעול

מלבד נוחות ועמידות, שעון דופק איכותי צריך להיות בנוי נכון גם מבחינת התצוגה למשתמש. תצוגה נוחה אינה בהכרח מבוססת רק על גודלו של הצג. כדאי מאוד להתרשם מראש גם מנוחות התפעול והשימוש בפונקציות השונות. כדאי לבדוק שקל לשלוט בהעברת המסכים שכן שעונים מתקדמים בימינו מסוגלים לספק נתונים רבים, הרבה יותר מאשר קצב הלב.

כאשר בוחרים נכון, אפשר להפיק את התועלת המקסימלית מכל הנתונים. כאשר מקבלים נתונים בזמן אמת על דופק ופעימות לב, מהירות הריצה ואיכות האימון באופן כללי, קל יותר לעקוב אחר השיפורים, לתקן טעויות, לשרוף שומנים ולהימנע ממאמץ יתר ומאימון לא יעיל.

פונקציות מיוחדות

בחירה איכותית מתוך המגוון של שעוני דופק מובילים תיעשה לא לפני שמתרשמים מכל הפונקציות שמכיל הדגם שנראה נוח ועמיד מספיק. מעבר לעובדה שכדאי לבחור דגם שגם נראה טוב, אופנתי ונעים לעין, כדאי לבדוק שהשעון כולל גם אפשרויות כגון:

  • GPS מובנה, נוח להבנה לקל לשליטה.
  • מד מרחק.
  • יכולת ניתוח כללית של איכות הריצה.
  • יכולת הוספת אביזרים או פונקציות נוספות למי שזקוק להם (למשל יכולת למדוד את אורכו של כל צעד) ועוד.